PROTOKOL POSTUPANJA SREDNJE POLJOPRIVREDNE I TEHNIČKE ŠKOLE U ŠK. GOD. 2020./2021. U IZMIJENJENIM UVJETIMA RADA ZA VRIJEME COVID-19
KLASA: 602-01/20-01/1
URBROJ: 2148-01/20-01-70
Opuzen, 31. kolovoza 2020.g.
PROTOKOL POSTUPANJA SREDNJE POLJOPRIVREDNE I TEHNIČKE ŠKOLE
U ŠK. GOD. 2020./2021. U IZMIJENJENIM UVJETIMA RADA ZA VRIJEME COVID-19
TEMELJNE ODREDNICE:
Škola je obvezna provoditi preporuke i upute Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva znanosti i obrazovanja prilagođene svojim specifičnim uvjetima rada te opće mjere sprječavanja širenja zaraze.
Rad škole je organiziran na način da se osigura u što većoj mjeri socijalno distanciranje (fizički razmak) kao i pojačana osobna higijena svih osoba za vrijeme boravka u školi te higijena prostora.
ORGANIZACIJA RADA:
Škola će raditi u jednoj smjeni: jutarnjoj.
Nakon nastave obavljat će se svakodnevno dezinfekcija školskog prostora.
Svaka odgojno-obrazovna skupina odnosno razred boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji, izbjegava se fizički kontakt s učenicima drugih razreda i drugim djelatnicima škole.
Učenici ne mijenjaju učionicu niti u predmetnoj nastavi.
Učenici koji borave u učionici koja se nalazi na katu zgrade ulaze u školu kroz bočni ulaz (od parkinga).
Učenici koji borave u učionici koja se nalazi u prizemlju zgrade ulaze kroz glavni ulaz (od parka).
MJERE U VEZI ULASKA, IZLASKA TE BORAVKA UČENIKA I DJELATNIKA:
Opće mjere:
Škola će osigurati protok/dolazak što manjeg broja osoba, kako na ulazu u ustanovu, tako i u unutarnjim prostorima ustanove.
U školi je dozvoljen boravak učenicima, nastavnicima i ostalim djelatnicima.
Roditelji/skrbnici te ostale stranke komuniciraju prvenstveno s osobljem škole putem
telefona i elektroničke pošte.
Škola vodi evidenciju ulazaka/izlazaka osoba koje u nju dolaze.
U školu ne smije ulaziti osoba koja:
- ima simptome zarazne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u
disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa, grlobolja, proljev, povraćanje),
- ako joj je izrečena mjera samoizolacije
- ako ima saznanja da je zaražena s COVID-19.
Mjere za učenike:
Prije dolaska u školu učenici su obvezni izmjeriti tjelesnu temperaturu.
Od trenutka ulaska u školu do trenutka izlaska iz škole učenici su obvezni nositi maske za lice.
Prilikom ulaska u prostor škole učenici dezinficiraju ruke s dezinficijensom koji je
postavljen na ulazu.
Za vrijeme nastavnog sata nije dozvoljen izlazak učenika u druge prostore škole osim u toalet.
Komunikacija s knjižnicom radi posudbe knjiga te tajništvom radi izdavanja potvrda obavljat će se na način s kojim će učenici biti upoznati od strane razrednika na početku školske godine.
Mjere za djelatnike:
Prije dolaska u školu djelatnici su obvezni izmjeriti tjelesnu temperaturu.
Prilikom ulaska u prostor škole djelatnici dezinficiraju ruke s dezinficijensom koji je
postavljen na ulazu.
Djelatnici su obvezni nositi maske u sljedećim slučajevima:
– nastavnici za vrijeme nastave u razredu,
– nastavnici do dolaska roditelja oboljelom učeniku koji razvije simptome COVID-a
(u ovom slučaju nastavnik je obvezan koristiti i vizir i jednokratnu pregaču),
– djelatnici kod međusobne komunikacije (iako se preporučuje komunikacija prvenstveno
na daljinu),
– djelatnici kod prolaska hodnicima i u prostoru zbornice (prostor zbornice koristi se samo u nužnim slučajevima).
Maske se preporučuju djelatnicima s kroničnim bolestima koje mogu dovesti do težih oblika bolesti COVID-19 ako im zdravstveno stanje omogućuje nošenje maske.
POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE NA COVID-19:
U slučaju sumnje na kontakt djelatnika sa zaraženim ili oboljelim od COVID-19 ili drugog razloga za sumnju da se kod djelatnika radi o zarazi COVID-19, kod povišene tjelesne temperature i/ili simptoma respiratorne bolesti – kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa, gastrointestinalne smetnje (proljev, povraćanje i bol u trbuhu) djelatnik odmah:
- telefonom izvješćuje ravnatelja,
- telefonom izvješćuje izabranog liječnika obiteljske medicine zbog utvrđivanja potrebe za bolovanjem,
- udaljava se s radnog mjesta ili ne dolazi na posao te ga na radnom mjestu mijenja drugi djelatnik ukoliko je moguće odmah osigurati zamjenu.
U slučaju pojave simptoma COVID-19 za vrijeme radnog vremena djelatnik odmah napušta radno mjesto.
Ako učenik razvije simptome COVID-19 tijekom boravka u školi izolira se u prikladnu prostoriju u školi. Predmetni nastavnik kojemu je učenik bio na satu telefonski izvješćuje roditelja učenika koji preuzima dijete i vodi ga kući.
U slučaju sumnje na zarazu COVID-19 učenik odnosno roditelj učenika obvezni su se telefonom javiti izabranom liječniku obiteljske medicine.
Ravnatelj o sumnji na COVID-19 kod djelatnika ili učenika telefonom obavještava nadležnog epidemiologa.
ČIŠĆENJE I DEZINFEKCIJA PROSTORA:
Škola će svakodnevno vršiti pojačane mjere čišćenja, dezinfekcije i provjetravanja školskog prostora sukladno uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Za vrijeme nastave i tijekom radnog vremena škole zabranjeno je uključivati klimatizacijske uređaje koji izazivaju kovitlanje zraka.
Škola će vršiti pojačano provjetravanje prostorija.
Dezinficijensi za ruke smješteni su na glavnom i bočnom ulazu.
Na ulazima se nalaze i dezbarijere za dezinfekciju potplata.
Čišćenje, popravci i slično provode se u periodu dok su učenici izvan odgojno-obrazovne skupine odnosno razreda.
INTERNA KOMUNIKACIJA IZMEĐU DJELATNIKA:
Komunikacija između djelatnika odvija se na način da se, ukoliko je moguće, što više izbjegavaju bliski kontakti te se preporučuje usmjeravanje poslovanja putem telefona, elektroničke pošte i skenera.
U međusobnom kontaktu djelatnici moraju nositi maske za lice.
BORAVAK TREĆIH OSOBA U ŠKOLI:
U školi tijekom nastave i radnog vremena borave učenici i djelatnici škole.
Ne preporučuje se dolazak roditelja i trećih osoba u školu. Komunikacija škole i roditelja kao i trećih osoba u pravilu se odvija telefonski ili putem elektroničke pošte.
Informacije o školovanju i vladanju učenika roditelji će dobivati telefonskim putem od razrednika.
DODATNI PROTOKOLI I EVIDENCIJE:
Škola vodi sljedeće evidencije:
– evidenciju ulazaka i izlazaka iz škole
– evidenciju o vrijednostima izmjerene tjelesne temperature i eventualnom postojanju respiratornih simptoma.
Opuzen, 31. kolovoza 2020.
V.d. ravnateljica:
Danijela Primorac, prof.