Na temelju potvrde Ministarstva rada i mirovinskog sustava (KLASA: 102-02/17-01/01, URBROJ: 524-04-02-01/2-17-2 od 29. ožujka 2017. godine) obavljamo poslove posredovanja pri zapošljavanju redovitih učenika tijekom zimskih, proljetnih i ljetnih praznika.
Uvjeti poslovanja Srednje poljoprivredne i tehničke škole kao posrednika za povremeni rad redovnih učenika
UČENICIMA, RODITELJIMA I POSLODAVCIMA
Na temelju potvrde Ministarstva rada i mirovinskog sustava (KLASA: 102-02/17-01/01, URBROJ: 524-04-02-01/2-17-2 od 29. ožujka 2017. godine) Srednja poljoprivredna i tehnička škola iz Opuzena obavlja poslove posredovanja pri zapošljavanju redovitih učenika srednjoškolskih ustanova u Dubrovačko – neretvanskoj županiji tijekom zimskih, proljetnih i ljetnih praznika, trajanje kojeg je u tekućoj školskoj godini propisano Odlukom ministra znanosti i obrazovanja.
Poslove posredovanja za povremeni rad redovnih učenika Srednja poljoprivredna i tehnička škola obavlja u skladu s odredbama Pravilnika o obavljanju djelatnosti u vezi sa zapošljavanjem (NN 8/14.)
ZA UČLANJENJE U UČENIČKI SERVIS POTREBNO JE SLJEDEĆE:
- Imati navršenih 15 godina
- potvrdu srednje škole o redovnom školovanju za tekuću školsku godinu
- OIB učenika (fotokopija pisanog dokumenta s OIB-om)
- popunjenu tiskanicu s općim podacima o učeniku
- izjava roditelja o suglasnosti ukoliko je učenik maloljetan
- presliku otvorenog žiro ili tekućeg računa
Na osnovu prijave škola učeniku izdaje člansku iskaznicu koja vrijedi do kraja srednjoškolskog školovanja. Izradu članske iskaznice ne naplaćujemo.
Za izdavanje Ugovora o povremenom radu redovnog učenika potrebni su:
- članska iskaznica
- popunjen evidencijski list poslodavca i uputnica
- pisana suglasnost roditelja/srbnika za maloljetne učenike
Postupak izdavanja, sklapanja, dopune i ovjere ugovora, te ispostave računa
Ugovori se podižu tijekom zimskih, proljetnih i ljetnih praznika tj. za vrijeme kada je dozvoljen rad redovnih učenika srednjih škola.
Srednja poljoprivredna i tehnička škola izdaje ugovor učeniku prije početka rada.
Ugovor sklapa učenik s poslodavcem uz posredovanje škole. Ukoliko je učenik maloljetan sklapa ugovor uz supotpis zakonskog zastupnika roditelja/skrbnika. Ugovor se izdaje u četiri istovjetna primjerka (za Inspekciju rada, poslodavca, učenika i posrednika). Primjerak sklopljenog ugovora za Inspekciju rada potpisan od svih strana na dnu ugovora odmah se vraća posredniku koji je dužan u roku od 3 dana od dana sklapanja ugovora isti primjerak ugovora dostaviti nadležnoj Inspekciji rada.
Ostala tri primjerka ugovora ostaju kod poslodavca do završetka rada kada je poslodavac dužan dopuniti ugovore s datumom završetka rada, stvarnim brojem sati, cijenom sata rada i iznosom neto zarade učenika, te ovjeriti (potpisati i pečatirati) navedenu dopunu ugovora. Učenik ili poslodavac dostavljaju ugovore posredniku.
Cijena sata rada se utvrđuje prema dogovoru poslodavca i učenika s tim da dogovorena cijena sata rada ne može biti niža od 15,00 kn.
Posrednik na temelju ispravno dopunjenog i ovjerenog ugovora ispostavlja račun uvećan za 5% – posebni doprinos za mirovinsko osiguranje za osobe osigurane u određenim okolnostima, 0,5% posebni doprinos za zdravstveno osiguranje zaštite zdravlja na radu i 10% naknada za posrednika.
Poslodavac je obvezan u roku od 8 dana od dana ispostavljanja računa doznačiti iznos računa na žiro račun posrednika.
Najranije podizanje ugovora je tjedan dana prije početka praznika.
Ugovori se ne izdaju retroaktivno tj. unazad (npr. u vrijeme ljetnih praznika za rad obavljen u zimskom periodu ili za rad izvršen tijekom srpnja u kolovozu zbog obveze servisa na zakonom propisanu prijavu).
V A Ž N O: Ukoliko je učenik podigao ugovor, a iz nekog razloga nije mogao doći na rad ili nije započeo s radom, dužan je u roku od tri dana od dana podizanja isti otkazati i vratiti na poništenje. Ako ga je predao poslodavcu tada ga treba vratiti poslodavac.
Ukoliko se gore navedeno ne obavi u navedenom roku (dakle nemamo saznanje da učenik ne radi) obzirom na zakonsku obvezu servisa, četvrti primjerak ugovora biti će proslijeđen državnom inspektoratu ( rok 3 dana od dana izdavanja) gdje se registrira kao radni, a učenik se u slijedećih 8 dana prijavljuje na HZZO i vrši se osiguranje u slučaju nesreće na radu .
Dakle, nepravodobna odjava ugovora stvara kasnije problem i nama kao servisu i poslodavcu.
NAPOMENA: učenici koji rade na benzinskim postajama i vrše poslove čišćenja stakala ne mogu dobiti radni ugovor (ugovor sadrži prava i obveze) iz razloga što poslodavac za imenovane ne isplaćuje plaću, pa time niti zakonom propisane doprinose u slučaju nesreće na radu ili učinjene štete, odnosno ostala davanja.
Ukoliko učenici rade na drugim poslovima u sklopu benzinskih postaja, potrebno je da poslodavac to upiše na evidencijski list, kao i napomenu da će mu za to biti isplaćena plaća, te potvrdi pečatom i potpisom.
Ostali uvjeti za povremeni rad redovnih učenika
- Učenici koji pohađaju pučka otvorena učilišta, dopisne škole ili programe za stjecanje SSS uz plaćanje ne mogu biti članovi učeničkog servisa (navedeno obrazovanje nije definirano kao redovno obrazovanje).
- Svi radovi se obavljaju po uputama i uz neposredan nadzor i kontrolu naručitelja (poslodavca).
- Poslodavac je dužan osigurati učeniku propisana zaštitna sredstva i propisane mjere za obavljanje poslova na siguran način, sukladno Zakonu o zaštiti na radu.
- Ukoliko učenici rade duže vrijeme preko ljetnog odmora pa ih se želi isplatiti mjesečno, poslodavac je dužan za svako razdoblje za isplatu sklopiti poseban ugovor s točno označenim datumom početka i završetka razdoblja, brojem odrađenih sati i iznosom zarade za to razdoblje.
- Naknada za posrednika u visini od 10% od iznosa učenikove zarade može se naplatiti samo od naručitelja (poslodavca).
- Ukoliko učenik ostvari tijekom kalendarske godine primitak u iznosu većem od 15.000,00 kn (od 1. siječnja 2017.) ne može biti više uzdržavani član roditelja, odnosno roditelj ne može koristiti poreznu olakšicu za njega kao uzdržavanog člana.
UREDOVNO VRIJEME – UČLANJENJE
– tajništvo Srednje poljoprivredne i tehničke škole svakog radnog dana od 9.00 do 14.00 sati
– informacije na: telefon: 020/672690; 020/672754;
– e-mail: info@ssopuzen.hr
Sve tiskanice preuzimaju se s web stranice Srednje poljoprivredne i tehničke škole,
www. ssopuzen.hr.