Search

Projekt Voda-Zemlja-Zrak

Arheološki muzej Narona, Vid pridružio se brojnim muzejskim ustanovama u Republici Hrvatskoj u obilježavanju Međunarodnog dana muzeja 2015. Ovogodišnja tema Sekcije za muzejsku pedagogiju Hrvatskog muzejskog društva bila  je Muzeji za održivo društvo. Pedagoške aktivnosti Arheološkog muzeja Narona bile su usmjerene na realizaciju niza radionica u suradnji s vrtićima, osnovnim školama i srednjim školama s područja Metkovića, Opuzena i Ploča.

Projektom Voda – Zemlja – Zrak htjelo se ukazati na važnost tih temeljnih prirodnih elemenata za ljudska društva u prošlosti, zatim probleme koje nosi gospodarski razvoj i onečišćavanje okoliša za sadašnjost, te kako se sve to može reflektirati na budućnost našeg kraja.

Elementi su bili podijeljeni prema važnosti za pojedine gradove. Metković je najugroženiji po pitanju vode i poplava, Opuzen po pitanju ekstenzivne poljoprivrede i zemlje, a Ploče po pitanju onečišćenja zraka. Stoga je Gimnazija Metković dobila za zadatak element Vodu, Srednja poljoprivredna i tehnička škola, Opuzen element Zemlju, a Srednja škola fra Andrija Kačić- Miošić, Ploče element Zrak. 

Projekt je predstavljen u zgradi AM Narona, 18. svibnja 2015. Uz edukativne plakate srednjih škola, postavljena je izložba vrtićkih i osnovno-školskih likovnih radova koji su obradili pojedine elemente, te na maštovit način ispričali priču o Vodi, Zemlji i Zraku. Pošli smo na putovanje u prošlost maketama bića iz grčke mitologije, ispričana je priča o osvajanju zraka balonima, te prikazano bogatstvo žive prirode našeg neretvanskog kraja.

Srednjoškolci su kratkim izlaganjem predstavili svoju školu i element koji su obradili. U ime Srednje poljoprivredne i tehničke škole prisutne je pozdravila i predstavila element Zemlju, učenica Maja Juračić iz 1. b razreda. Izložbu je posjetilo 16 učenika prvih razreda koji su sudjelovali u projektu, pod vodstvom prof. Martine Glučine uz pratnju prof. Vedrane Pažin.

Projekt Zemlja u našoj školi zamišljen je putovanjem u prošlost kada je Zemlja u najranijim društvima shvaćana kao Majka Priroda, sveta zbog rađanja života. Razvojem agrikulture čovjek počinje potčinjavati prirodu, a time i ugrožavati okoliš. Pred nas se danas postavlja pitanje: kakvu ćemo zemlju ostaviti naraštajima koja dolaze? Izmučenu, zagađenu zemlju ili svetu hraniteljicu za sva njena bića. Odgovore na to pitanje pokušali smo dati ovim radionicama i nastavnim predmetima:

POVIJEST, prof. Martina Glučina:

–          religijsko promišljanje o Zemlji (od prapovijesti do danas) – 1. b

–          povijesni pregled razvoja poljoprivrede – 1. a

BIOLOGIJA, prof. Sanja Šutić:

–          čovjekova djelatnost i onečišćenje zemlje – 2. a

ZAŠTITA ČOVJEKOVOG OKOLIŠA, prof. Maja Erak:

–          poljoprivredna proizvodnja u neretvanskom kraju – 1. a

–          utjecaj poljoprivrede na okoliš Doline Neretve – 1. a

ZAŠTITA  BILJA, prof. Maja Marić

–          primjena pesticida i njihov utjecaj na okoliš – 3. a

 

Martina Glučina, prof.

Više fotografija o provedbi i realizaciji projekta pogledajte na našoj facebook stranici….

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.853351528069783.1073741903.144859825585627&type=1

Facebook
Twitter